Pages

Monday, March 10, 2014

Experience as employee

Posted by Arina Nadirah at 10:34 PM
Assalamualaikum.

Fuh, fuh, fuh. Haih dah berhabuk kot blog nii. Lama sangat tak updatenya. Rindu amat nak tulis. HAHA. Pejam celik2 aku dah sebulan kerja wehh. Sumpah tak percaya kot. Kalau nak tahu sebelum nii, aku mana pernah kerja dekat mana mana pun. Mekdi ke kepci ke. Never !!! Kiranya first time aku kerja. Feel happy gilaa. Senanya aku dah lama apply kerja nii dari tahun lepas lagi akhir tahun. Tapi dapatnya awal bulan 2 cmtuu. Alhamdulillah, rezeki aku dapat kerja. Tak sangka sangat. Orang lain masuk kerja semua di interview. tapi aku tak pun. Tahu2 jee dia call mak aku suruh datang ofis senin tuu. Aku fikir mak aku main2. 


Pagi senin tuu before start kerja dekat situ. Mak aku bawak aku pegi makan dekat kafe. Tetiba nampak pulak Datin tgah makan dekat situ. So, mak aku tegurlahh. Datin tuu kira Pengarah dekat situlahh. Hm, first day dah sarapan dengan datin. Nasib baik , datin tuu okay. Takut jugaklah. Untung sangat sebab mak aku cuti semata mata nak hantar aku pegi kerja. Manja gila kan aku. HAHA. Alaa, sekejap jee mak aku teman aku. Pastu dia balik lahh. Selamat bukan aku sorang jee time tuu. Ada dalam 2 orang lagi yang sama2 masuk dengan aku. Tadelah segan sangat. Ada geng. Aku dapat surat tawaran time tuu gak. Pelik kan. Orang patutnya dapat before masuk kerja. Tapi takpe. Penting dapat kerja tuu.


First day kerja tuu macam2 lah diminta nya. Nak number account lah, kwsp lah, hapelah. Okay, number account tuu mmg dah ada tapi kwsp?? Mmg tadelah. Tak penah kerja. Huhu~~ Kang tak bagi number account tade gaji pulak. Hm, arituu jugak pegi KWSP bukak account. Thanks kak shida bawak aku pegi KWSP. Hoho. Mencarum kau jemah. HAHA.
Pekerja dan majikan. After dah settle semua tuu. Kita orang terpaksa duduk kat bilik meeting tuu macam tunggul. Yelaa, tak tahu lagi ditempatkan dekat unit mana. Lama jugaklah duduk dekat admin tuu. Ada lah dlm seminggu lebih.

Seminggu lepas tuhh barulah aku dapat tmpt. Encik Zaidilah yang menghantar aku ke unit akademik. Aku dah agak dah. Aku dapat unit akademik. Yelaa, dia tanya ohh kita ada kelayakan apa. So, aku nii fresh lagi budak sekolah kann. So, dia cmpkkan aku dekat unit tuu. First orang yang aku jumpa adalah Kak Kim. Assistant big boss. Pastuu aku kenal lah big boss dan bos aku. HAHA. Amik kau sampai dua bos aku. Terbaik lahh (Y). Mula2 tu tercengang gaklah nak buat apa. Tapi aku buat cool jelah. Nasib aku reti guna komputer nii. Tapi masa nak dpt tmpt aku tuu pun susah, Sebab tmpt aku dipenuhi dengan paper exam student. Bila2 dah kemas2 tuu. Apa lagi komputer of course kena ada. Kalau tak macam mana nak buat kerja. Sedih betul komputer akuu. Terperuk dekat bawah meja tuu. Daif sangat. Komputer versi 80-ann gitu. Pehh, sakit mata nak tengok. Kecik amat tulisan nyaa. Pening2. Tapi sabar jelah.

Aku panggil bos aku tuu kak izan jee sebab dia kata panggil akak jee. Dia tahu yang aku tak penah kerja sebelum nii. So, apa2 tugas yang dia nak suruh aku buat mesti dia ajar aku. Hm, siap pegi tmpt aku lagi tunjuk macam mana nak buat. Serious baik kot. Susahlah, nak jumpa bos baik macam tuu kan. Syukur sangat aku dapt boss cam gitu. Memang semangatlah bila nak buat kerjakan. Semangat berkobar2. Kih3. Memang sportinglah. Boleh ajak sembang tapi tadelah sampai melampau lah kan. Aku respect dia as boss. 


Tu jelah yang aku boleh cerita pengalaman aku untuk dikongsi bersama anda yee :)
Thanks sudi meluangkan masa korang dengan membaca entry aku yang tak berapa best.

LOL
ENAKENIT
 

0 comments:

 

Ceritera Si EnaKenit Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review