Pages

Tuesday, June 5, 2012

Grandfather Orchard's !

Posted by Arina Nadirah at 1:18 AM
Sunday, 3rd June 2012 .

Pagi ahad lepas bangun solat subuh , mandi mandi & breakfast terus chaww balik kampung. Tapi abah tak follow sebab dia ada kerja pulak lagipun semua adik beradik aku ada. Hmm, terubat rindu sikit bilaa dah balik kampung. huhuu~~Dapat jumpa Atukkk. Sampai kampung dalam pukul 10.30 pagi. Aku ingatkan dapat makan Murtabak Singapura. Tapi bukan tade cuma kedai baru bukak. So, malas nak tunggu. 




Aku pegi dusun nihh waktu petang. Time datang tuh, tade sapa pun.[MEMANGLAH DAH KATA PUN KAT DUSUN] Kiteorang apa lagi cari durian laa. Semua adik beradik aku hantu durian. hmm, time cari tuhh ingatkan dah tade. Tetiba lalu kat satu pokok durian, terdengar buah durian gugur dari pokok. Allhamdulillah, ada jugak laa buah durian walaupun tak banyak kann.... Aku seronok sebab dapat jugak merasa masuk dusun camne..
hehehe :) . Sebenarnya dah lama tak pegi tempat camni. Bila dah masuk tuhh, memang gatal habis disedut darah oleh nyamuk nyamuk kat situ. Tapi takpe pengalaman ohh. Nanti kang bila orang tanya pernah pegi dusun tak ? AKU lah orang pertama yang cakap :P . #jangan nak bangga sangat laa...huhu~~






 Lepas dah habis kutip buah durian, kiteorang terus balik.Tapi singgah rumah mak long jap. Bila dah sampai depan rumah mak long uhh, kiteorang pelik kereta PREVE sape pulak tuh ?








Assalamualaikum !!! 

Aik, pintu rumah bukak tapi tade pulak orang menyahut. Pelik. Bape kali bagi salam tuh 
tetiba kazen aku keluar ngan anak dia Sarah[comel] . Dia cakap, ingatkan sape laa tadi. hmm, masuklah.. Apa lagi aku pun salam la kazen aku. Mama tanya mana Mak long ? OH, mak long tengah sembahyang. *kiranya makcik aku pun ada gak. Aku pun duduk jela semantara nak tunggu mak long. PERGHHH, tengok atas meja makan mak long ada durian 
kahwin, warna kuning pulak tuhh + manggis [favv aku ♥♥].  Haish, terliur pulak rasa. Pastu mak long keluar dari bilik aku pun salam laa. Hah, ena makan laa apa yang ada atas meja tuh. Aku dah tersengih sengih macam kerang busuk. Makanan first yang aku sentuh ialah MANGGIS. Memang saat saat yang dinantikan. LALALA~~. Eh, lupa pulak nak cite pasal kereta yang tertera kat atas tuhh. Syokk, cita pasal makan sampai kereta pun
lupaa. Kesian kau kereta. Hahaha. Tuh kereta Abg Zairin [KAZEN AKU GAK]. Dia demam lepas amek kereta tuh. Kelakar jea ohh.











On the way, nak balik KL tuhh. Start Jammed pulak kat highway Pedas / Linggi. Benggang jea aku rasa. Elok elok boleh sampai rumah cepat jadi lambat pulak. Ape lagi abang aku cari jalan shortcut laa. Tade kerja nak duduk atas highway yang jammed tuhh. pfftt :( . Pas dah potong ikut Pedas/ Linggi tuh. Abg aku terus cari LEKAS walaupun kena charge tol lebih sikit. Tapi at least boleh jugak sampai rumah awal. Hmm, sampai rumah dalam pukul 12.00 pagi.




LOVE
ENAKENIT

0 comments:

 

Ceritera Si EnaKenit Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review