Pages

Thursday, November 7, 2013

Cerita Semalam

Posted by Arina Nadirah at 12:33 PM
07 NOVEMBER 2013.





Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim, Hari nii aku bosan sangat. Tak tahu dah nak buat apa dekat rumah. Kerja mengemas rumah pun sudah siap. So, dah tade kerja nak buat. Hape lagi mengupdated blog lah weyh. Nasib baik ada blog nii. Kalau tak boleh meroyan doe duduk dekat rumah nii. HAHA. Over betul sampai tahap meroyan. Menipu laa kann. Sajaa jelah. Kenapa ? Korang percaya ke weyh. Sakai betul lah aku nii. Okay, senanya nak cerita pasal semalam. Hmm, macam macam jadi semalam. Memang terible yesterday betul lah. Stress semua hadelahh. Tapi sabar jelahh. Dugaan betul -___-" pftt. Nak pegi kelas KPP punya pasal.


Pagi tuu patutnya pukul 8.00am Aku dah kena ada tapi aku bangun lambat weyh. Pukul 7.30 adik aku baru kejut. Apa lagi lintang pukang pii mandi. Memang serabut laa kann. Sampai sana pukul 8.15. Memang say bye bye jelah Enaa. Mana ada orang. Semua dah pegi. Aku ditinggalkan. Last last, pegi breakfast dulu. Sempat breakfast lagi tuu. Padahal dah lambat. Makan roti canai. Time tuu tade selera langsung nak makan memikirkan kelas KPP punya pasal lahh. Hmm, terpaksa menyusahkan abang aku suruh pegi hantar dekat Pusat Latihan Memandu tuu. Pergh, bapak gilaa jauh kut sampai dekat Dengkil sana. Huh, jenuh jugak nak cari tempat tuu. Banyak kali jugak laa call orang tuu. Sampai sampai jee tempat tuu. Pegi masuk kelas weyh. Segan nak mampus aku rasa. Dah laa orang last sekali. Selamat kelas tak mula lagi. Syukur sangat !! Cari tempat duduk ? Takde pilihan lain terpaksa duduk dekat dengan Chinese guy. Duduk jelah buat muka selambaa doee. Sumpah malu. Nak belajarkann. So, ignore jelahh. Wtf, 5 jam nak duduk dalam kelas KPP. Aku dengar jelah apa yang dia bebel2. Sometime best, sometime tade kaitan langsung dengan topic yang kitaorang belajar. Biasalah cikgunya retired army rupanyaa. Boleh dikatakan veteren laa jugak. Tapi tadah jelah telinga. Ada jugak laa soalan yang dia tekankan. So , salin sajelah.




Ada break dua kali. Aku fikir straight jee kelasnya sampai pukul 3.00pm. Kalau tak memang pengsan laa nak dengar. Dahlah sejuk dalam tuu. Even bukak aircond satu je. Bertahan jelahh. Nasib baik dapat tahan mata dari tidur. Kalau tak malu saja kena tegur dengan En Arshad. Tengah hari dia bagi break untuk solat. Then, sambung kelas balik. Whaa, time tuu dia buat lawak kot. Dia cakap kitaorang semua boleh balik awal. Apa lagii, semua happy gilee. Last last dia kelentong cakap balik pukul 2.59pm. Sama jelah weyh kalau macamtuh kann. Habis kelas. Rasa lega gilee kott. Mampu ucap syukur jelaa sebab dah habis kelas KPP tuu. Alaa, tak lama mana pun. 




Rungsing memikirkan macam manakah aku nak balik nii ?? Kenal orang pun tak. Nak tanya. Apatah lagi. Tuh namanya bodoh sombong Arinaa !! HAHA. Padan muka kau :P 
Actually, dia patutnya hantar aku sampai dekat rumah tapi aku tak kenal siapakah pakcik yang kena naik. Bub pagi tuh abang aku yang hantar. So, err !! Last, aku tercongok dekat situ sorang2 sampai abang aku sampai. Alhmadulillah, abang aku ada. Kalau tak nak balik dengan siapa pun aku tak tahu.

Alhamdulillah, teramat sangat sebab dah habis kelas KPP. Just tunggu untuk pergi Test Komputer jee. Kena rajin baca untuk score higher marks in computer test. Minimum 42/50. Kalau tinggi lagi bagus. Good JOB, Enaa ! Keep up it.



#Pengajaran; Lain kali bangun awal kalau dah tahu nak pergi kelas tuuh !



Lol;
Enakenit.  

2 comments:

CikPelangiSenja™ said...

sadisnya cerita awak. hexhexs

Arina Nadirah said...

Tahu takpee. Belajar dari kesilapan lalu. Hehee :)

 

Ceritera Si EnaKenit Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review